e hënë, 4 qershor 2007

Bedrijven markt onvoldoende transparant!

Veel ondernemers en kandidaat ondernemers zien door de bomen het bos niet meer!

Ik krijg bijna iedere dag wel iemand aan de telefoon met de stelling:

Volgens mij zoek ik een speld in een hooiberg!

In de praktijk zoekt die persoon gewoon een ingang bij iemand die hem of haar zakelijk verder kan helpen. Soms zoekt men een zakenpartner, soms een adviseur en vaak zoekt men een investeerder.
In bijna alle gevallen is men eerst zelf al een tijd op zoek geweest. En na enig googelen komt men dan soms bij ons uit.

De constatering is dan ook vrij snel dat zakelijke contacten onvoldoende gevonden kunnen worden.
Natuurlijk willen wij bij De Bedrijver graag meewerken aan het leggen van dergelijke contacten.

Echter ondernemers en als gevolg daarvan de economie zouden volgens mij veel baat hebben als dergelijke informatie toegankelijker zou worden.

Daarom heb ik hierover een paar vragen:

1. Is het transparanter maken van deze markt een publieke taak of een overheidstaak?
2. Wil de gezochte partij wel zo gemakkelijk gevonden worden?
3. Als men niet graag beter gevonden wil worden, waarom dan niet? het is toch goed voor je omzet?
4. Willen zoekers eigenlijk wel zelf vinden? of is het wel gemakkelijk dat er iemand tussen zit?
5. Hoe zouden we het economisch effect kunnen kapitaliseren? als we een keer weten wat het zou kunnen opleveren voor de economie krijgen we de overheid mischien WEL in actie!

Kortom hoe denkt u over dit thema?

Ik zie uw reacties graag tegemoet!

Nuk ka komente: